لوگوی نوینگر آیریک

تفاوت خلال کن دستی و اتوماتیک از نظر کارآیی

حتماً شما هم بلافاصله بعد از دیدن این تیتر خمی به ابرو آورده و نویسنده را دچار اختلال مشاعر فرض کردید. مسلم است که خلال کن برقی و اتوماتیک به مراتب بهتر و کاراتر از خلال کن پدالی یا دستی است. اما برای درک تفاوت  خلال کن دستی و اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک باید اول به نکاتی نظر انداخت که لیست آن در زیر آورده شده است.

  • نیاز کسب و کار و یا خانه به خلال کن
  • انرژی مصرفی
  • سرعت عمل
  • نگهداری و خدمات پس از فروش

خلال کن برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ

بیشتری مصرف خلال کن برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. انواع رستوران‌ها، فست فودها و آشپزخانه‌های صنعتی می‌توانند از خلال کن دستی و صنعتی برای مصارف بالای خود استفاده کنند. همچنین  این تجهیزات را می‌توانید برای کسب و کارهای کوچک هم استفاده کنید. مثلاً اگر فروشنده سیب زمینی سرخ کرده هستید این دستگاه‌ها سرعت کار شما را بسیار بالا می‌برند.

خلال کن صنعتی و اتوماتیک برای رستوران‌های بزرگ

در بازار ایران معروف‌ترین خلال کن اتوماتیک و نیمه اتوماتیک مربوط به شرکت هالند است که در انواع و ظرفیت‌های مختلفی ارائه می‌شود. دستگاهی بسیار پرتوان که ظرفیت نمونه هایی از آن توانایی خلال کردن 60 کیلو در دقیقه یا 3/ 6 تن در ساعت را دارند. این دستگاه سوئدی در ظرفیت های کمتر نیز برای نیازهای کوچک تر تولید می‌شود.

توجه داشته باشید که نمونه‌های دیگری از خلال کن سیلندری در بازار موجود هستند که همگی قیمت‌های بالای 40 میلیون تومان و بعضاَ تا صدها میلیون تومان دارند. به دلیل نوسان قیمت ارز نمی‌توان در مورد این محصولات قیمت ثابتی را اعلام کرد.

خلال کن صنعتی و برقی برای رستوران های بزرگ مناسب هستند. جایی که نیاز است روزانه صدها کیلو سیب زمینی، پیاز و انواع دیگری صیفی جات را خلال کنید.

خلال کن پدالی و دستی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

خرید خلال کن صنعتی و برقی برای کسب و کارهای کوچک و حتی متوسط اشتباه است. نه تنها هزینه بالایی را باید برای خلال کن صرف کنید بلکه این تجهیزات در رستوران شما کاربرد زیادی ندارد.

برای رستوران ها و فست فودهای کوچک و متوسط ما استفاده از خلال کن دستی پایه دار و پدالی را پیشنهاد می‌کنیم. خلال کن دستی برای خلال سیب زمینی  و پیاز از تیغه تیزی برخوردار است و بدنه آن از چدن و آلومینیوم مناسب کار در آشپزخانه های کوچک است.

پیشنهاد ما برای انواع خلال کن دستی که برای رستوران های کوچک و متوسط  عبارتند از سه محصول:

  • خلال کن پدالی
  • خلال کن چهار پایه ثابت
  • خلال کن دیواری

البته سرعت کار با این دستگاه بستگی به توانایی کاربر دارد اما یک متصدی خوب می‌تواند با استفاده از این خلال کن‌ها در ساعت چند صد کیلوگرم خلال درست کند.

همچنین این دستگاه‌ها چند کاره هستند و با تعویض تیغه آن می‌توانید بنا بر نیاز خودتان پیاز، سیب زمینی، هویج و یا هر گونه صیفی جات دیگر را خلال کنید.

خلال کن دستی برای خانه

دستگاه خلال کن دستی چنان پرکاربرد است و راحت است که از آن می‌توانید برای منزل و خانه نیز استفاده کنید. قیمت آن نیز بسیار مناسب است و تفاوت زیادی با دیگر تجهیزات و وسایل آشپزخانه ندارد.

برای مصارف خانگی دو خلال کن پیشنهاد می شود:

  • خلال کن دیواری یا رومیزی که در بالا هم پیشنهاد شد
  • خلال کن پروانه‌ای که گزینه خوبی برای کادو و جهیزیه نوعروسان است

ارزش نفر-ساعت در برابر انرژی

در اینجا کار تصمیم‌گیری بسیار ساده است. اگر در مجموعه شما از نظر نفر-ساعت/ انرژی هزینه بیشتری می‌پردازد؛ بنابراین بهتر است که دستگاه برقی بگیرید. این یعنی اینکه هزینه نفر-ساعت بیشتر است انرژی است که می‌پردازید. در این صورت باید به شما تبریک گفت که نیروی انسانی ماهری دارید که ارزش وقت آنها بسیار زیاد است.

اما اگر انرژی پرداخت شده برای شما ارزش و اهمیت بیشتری دارد یا در مجموعه کوچکی هستید که عملاً برای خلال کردن انرژی و وقت کمی مصرف می‌کنید پس گزینه خلال کن دستی مناسب شما است. در این مجموعه ها بیش از چند ده کیلو صیفی جات در روز خلال نمی‌شود بنابراین خلال کن پدالی و خلال کن چهار پایه ثابت گزینه‌های مناسبی برای شما هستند.

مزیت خلال کن صنعتی در سرعت عمل

با صنعتی شدن بیشتر مجموعه اهمیت زمان در رستوران شما بیشتر خواهد شد. در واقع صنعتی شدن پروسه بهینه‌تر شدن عملکرد و ارزشمند شدن زمان است. در این حوزه شکی وجود ندارد که خلال کن صنعتی و برقی مزیت مطلق دارد.

البته هزینه ای که برای این کار می‌پردازید هم در این مرحله موثر است. باید نگاه کرد که هزینه زمان / هزینه دستگاه برای مجموعه شما برتری دارد یا خیر.

چرا که تفاوت قیمت دستگاه خلال کن دستی در برابر خلال کن برقی بسیار بالا است.

تفاوت خلال کن دستی و اتوماتیک از نظر نگهداری

انواع خلال کن دستی در مجموعه نوینگر و تفاوت خلال کن دستی و اتوماتیک
انواع خلال کن دستی در مجموعه نوینگر تفاوت خلال کن دستی و اتوماتیک

دستگاه اتوماتیک خلال کن صنعتی موتور بسیار قدرتمندی دارد. نگهداری از این سیستم نیاز به تخصص دارد و در صورت خرابی یا گیرنیاوردن تجهیزات تمام کار آشپزخانه دچار اختلال خواهد شد. برای همین است که جداً باید از خرید تجهیزات دست دوم احتراز کرد.

همچنین دستگاه‌های خارجی مانند هالند دارای تیغه‌های بسیار متنوعی هستند که بالاخره بعد از مدتی یک یا دو سال نیاز به تعویض دارند. خرید این تیغه‌ها به سادگی خرید تیغه‌های ساخت داخل نیست.

در مقابل پروسه نگهداری از خلال کن دستی تنها به نگهداری از تیغه و همچنین تعویض فنرها بعد از چند سال خلاصه می‌شود. با خلال کن و تیغه‌های ساخت شرکت نوینگر آیریک شما می‌توانید به سادگی تیغه را خریداری کرده و جایگزین کنید. در واقعیت امر در چند سال اول به جز شستشو و خشک کردن تیغه ها و دستگاه وظیفه دیگری برای نگهداری از این دستگاه ندارید.

قیمت دستگاه خلال کن صنعتی در برابر قیمت خلال کن دستی

اینجا است که شما بر اساس سبک و سنگین کردن تمامی موارد بالا باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید خلال کن برقی بگیرید و یا خلال کن دستی. قیمت دستگاه خلال کن اتوماتیک با در نظر گرفتن چند عامل مشخص می‌شود:

  • ابعاد دستگاه: توجه داشته باشید که فضا در آشپزخانه صنعتی بسیار اهمیت دارد.
  • برند و شرکت سازنده: با توجه به نرخ دلار، محصولات خارجی قیمت بالاتری دارند.
  • ظرفیت: این محصولات در هم مصرف خانگی دارند و هم صنعتی؛ از همین بابت قیمت آنها بر حسب ظرفیت تغییر خواهد کرد.
  • نوع موتور: نسبت به کارکردها و برنامه های موتور قیمت متغیر است.
  • تیغه‌ها

هزینه برخی از خلال کن‌های اتومانیک و نیمه اتوماتیک به چند صد میلیون تومان می‌رسد. و این تنها بخش کوچکی از هزینه‌ای است که باید برای راه اندازی رستوران و خرید تجهیزات آشپزخانه صرف کنید.

در مقابل شما با زیر هزینه 2.5 تا 10 میلیون تومان می‌توانید خلال کن دستی با کیفیت را در آشپزخانه خود قرار دهید و از مزیت‌های آن برخوردار شوید.  تیغه های این دستگاه نیز هر 2 سال یکبار باید تعویض شوند. در حال حاضر شما با هزینه   800 هزار تا 2.5 میلیون تومان می‌توانید به سادگی تیغه‌ها را جایگزین کنید.

خرید عمده خلال کن دستی

خرید عمده خلال کن صنعتی مزیت های زیادی دارد. به عبارتی می‌توانید با 40 تا 50 درصد هزینه کمتر این دستگاه را در حجم بالا خریداری کنید.

مزیت‌های خرید عمده از مجموعه نوینگر آیریک شامل موارد زیر است:

  • قیمت فوق العاده ارزان
  • کیفیت عالی
  • امکان تحویل یکجا
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه ارسال در هر مرحله
  • بهره مندی از تخفیف های ویژه در خرید های مازاد

  در حال حاضر این امکان ایجاد شده که شما بتوانید این دستگاه­ها را به‌ صورت اینترنتی و آنلاین بخرید. برای خرید آنلاین تکی کافی است به صفحه محصولات ما مراجعه کنید.

همچنین برای سفارش انواع خلال کن یا سایر محصولات نوینگر آیریک به صورت عمده تقاضای خود را ز طریق فرم زیر بری ما ارسال کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سوالی ندارید؟