لوگوی نوینگر آیریک

راهنمای خرید انواع تیغه خلال کن دستی

شاید در ابتدا بپرسید چرا من باید برای خلال کن خود تیغه بخرم؟ مگر نه این است که تیغه‌ها همراه با دستگاه به من ارائه می‌شوند و حتی یک تیغه خلال کن یدکی هم دارم؟ بنابراین تا سال‌ها نیابد به راهنمای خرید انواع تیغه خلال کن دستی نیاز پیدا کنم.

این حرف شما درست است. شما تا سال‌ها هیچ نیازی به خرید تیغه خلال کن پدالی، ثابت و یا رومیزی پیدا نخواهید کرد. اما این دستگاه‌ها عمر مفید بالایی دارند و زمانی که نیاز پیدا کردید یا باید تیغه خود را خریداری کنید و یا باید دوباره خلال کن جدیدی بخرید.

البته به دلیل خدمات پس از فروش مادام العمر در شرکت نوینگر آیریک هر زمان که خواستید می‌توانید با ما تماس بگیرید یا درخواست خود را با ما در میان بگذارید. تعویض تیغه و نصب آن یکی از خدماتی است که ما به شما می‌دهیم.

گفتنی است خلال کن‌های موجود در مجموعه نوینگر از نوع خانگی و نیمه صنعتی هستند. بنابراین در هنگام خرید آنها بایستی به نیاز خود یا مجموعه خود توجه کنید.

 بهترین خلال کن دستی

برای خرید انواع خلال کن‌ ها شما در ابتدا باید به نیاز خود توجه کنید. شاید نیاز باشد که شما به دلیل فضای محدود خلال کن رومیزی و یا دیواری را انتخاب کنید. البته خلال کن پدالی و یا ثابت ظرفیت و توانایی بیشتری دارند.

شاید بهتر باشد اینگونه تقسیم بندی کنیم. برای منزل و مصرف خانگی خلال کن رومیزی و دیواری گزینه خوبی است و برای آشپزخانه صنعتی و کسب و کارهای کوچک از خلال کن پدالی و چهارپایه ثابت می‌توانید استفاده کنید.

انواع تیغه خلال کن

راهنمای خرید انواع تیغه خلال کن دستی
راهنمای خرید تیغه خلال کن دستی

با استفاده از این خلال کن‌ها می‌توانید انواع سیب زمینی، هویج و پیاز را به سرعت خلال کنید. این خلال کن ها سایزهای مختلفی دارند.

تیغه ها در مجموعه نوینگر آیریک از سه بخش تشکیل یافته است:

  • تیغه استیل
  • قلاف
  • فک

توجه داشته باشید که قلاف و فک می‌تواند بنا به درخواست از جنس استیل و یا از جنس آلومینیوم باشد. هم استیل و هم آلومینیوم متریال‌هایی هستند که برای مصارف آشپزخانه استاندارد هستند و به تایید وزارت بهداشت رسیده‌اند.

مضاف بر این باید اعلام کنیم که مجموعه نوینگر آیریک در تولید تجهیزات خود از بهترین و مرغوب ترین متریال‌ها استفاده می‌کند.

استیل درجه یک و نگیر که در تیغه استفاده شده از مرغوب ترین متریال‌های موجود در بازار است.

اسلایسر

تیغه اسلایسر برش‌هایی بسیار ریز و نازکی را به شما تحویل می‌دهد. این تیغه روی دستگاه‌های خلال کن پدالی و چهار پایه ثابت سوار خواهد شد. این تیغه در دو اندازه 20×25 و 15×15 سانت ارائه می‌شود.

تیغه خلال کن پدالی و خلال کن چهارپایه ثابت

تیغه‌ای که برای خلال کن پدالی و همچنین خلال کن چهارپایه ثابت استفاده می‌شود عملاً یکی است. این تیغه‌ها در سایزهای مختلف می‌تواند سیب زمینی و یا دیگر مواد را خلال کند. این سایز بندی ها عبارتند از:

  • تیغه پدالی سایز 6
  • تیغه پدالی سایز 9
  • تیغه پدالی سایز 10: مخصوص کاهو و کلم
  • تیغه پدالی سایز 12
  • تیغه پدالی سایز 15
  • تیغه پدالی سایز 17

تیغه خلال کن دیواری و پروانه‌ای

مزیت خلال کن دیواری این است که شما می‌توانید آن را در جایی روی دیوار و یا حتی روی میز بگذارید و کار خلال را انجام دهید.

خلال کن پروانه‌ای نیز گزینه خوبی برای هدیه و جهیزیه نوعروسان است. با استفاده از این خلال کن می‌توانید در عرض چند دقیقه به سرعت خلال های یکسان و زیبایی برای سفره رنگین خود درست کنید.

این تیغه ها نیز سایزبندی دارند. شما می‌توانید بر حسب سایزهای زیر خلال‌های متنوعی درست کنید:

  • تیغه دیواری سایز 7
  • تیغه دیواری سایز 10
  • تیغه دیواری سایز 12
  • تیغه دیواری سایز 14

نکات خرید انواع تیغه خلال کن دستی

متریال استفاده شده

 متریال مهمترین نکته در خرید و انتخاب تیغه خلال کن دستی است. بیشتر تیغه های موجود در بازار خلال کن صنعتی و نیمه صنعتی از استیل برای تولید استفاده می‌کنند. اما توجه داشته باشید که بین انواع استیل در صنعت تولید نیز تفاوت‌هایی وجود دارد.

مجموعه نوینگر از استنلس استیل (فولاد ضدزنگ) آلیاژ 304 در تولید تیغه ها استفاده می‌کند. این نوع از استیل ضدزنگ نگیر از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل درست شده است. انتخابی مناسب برای صنایع لبنی و غذایی که علاوه بر مقاوت خوب موجب زیبایی بیشتر آشپزخانه شما نیز می‌شود.

مزیت‌های استیل در تیغه خلال کن صنعتی و نیمه صنعتی شامل موارد زیر است:

  • سهولت بیشتر در نظافت و تمیزکاری
  • طول عمر بسیار بالا
  • استانداردهای بهداشتی بالا
  • مقاومت در برابر حرارت و گرما

همچنین آلومینیوم که در قلاف و فک استفاده شده است در عین سبکی، مقاومت بسیار بالایی دارد. مقاومت و استحکام آلومینیوم آنودایز شده دو برابر استنلس استیل است و در برابر خوردگی و سایش بسیار مقاوم است.   

از آلومینیوم در قسمت فک و قلاف استفاده شده است.

نیاز کاربران

هر نوع از خلال کن برای نیازهای خانگی و همچنین کسب و کار شما مناسب نیست. ممکن است شما در بازار تجهیزات آشپزخانه انواع خلال کن برند هالند را بیابید که ظرفیت، امکانات و البته قیمت بسیار بالایی دارد. این نوع از خلال کن‌ها حتی برای کسب و کارهای کوچک و رستوران‌های متوسط بسیار بیش از ظرفیت است. شاید تنها رستوران‌های بزرگ بتوانند از آنها به درستی استفاده کنند.

برای مصارف خانگی پیشنهاد می‌شود شما تنها از دو مدل خلال کن دیواری و خلال کن پروانه‌ای استفاده کنید. برای مصارف بزرگتر پیشنهاد می‌شود از دو مدل زیر استفاده کنید:

  • خلال کن چهارپایه ثابت
  • خلال کن پدالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟