لوگوی نوینگر آیریک

طرز استفاده از کباب زن دستی برای سیخ زدن کوبیده

به کباب زن دستی، کباب کوبیده زن هم می‌گویند. در زبان انگلیسی آن را Manual Kebab Maker می‌گویند. کباب زن دستی در واقعیت امر سیخ زن کباب کوبیده است که از آن می‌توانید در منزل و حتی آشپزخانه صنعتی به راحتی استفاده کنید و سرعت عمل خود را بالا ببرید.

از آنجایی که کباب کوبیده یکی از غذاهای پرطرفدار در کشورمان است، داشتن کوبیده زن دستی در منزل و یا ویلا مزیتی به شمار می‌رود.

قبلاً در مقاله جداگانه‌ای روش درست کردن کباب کوبیده با استفاده از کبابزن و کباب پز را توضیح داده‌ایم. که از طریق لینک زیر می‌توانید آن را مطالعه کنید:

درست کردن کوبیده با کباب پز خانگی و کباب زن دستی

در این مقاله می‌خواهیم روش درست سیخ کردن کباب کوبیده را با استفاده از انواع محصولات به شما آموزش دهیم.

ترکیب کوبیده را چگونه درست می‌کنیم؟

برای درست کردن یک کباب کوبیده درجه یک، ترکیب گوشت خیلی مهم است. سردست گوساله و قلوه گاه گوسفندی به نسبت یک به یک بهترین ترکیبی است که می‌توانید درست کنید. ترکیب مناسب از چربی و قرمزی گوشت.

با اضافه کردن دو قاشق نمک (هرکیلو ده گرم) این ترکیب را با دنده درشت چرخ گوشت چرخ می‌کنیم. سپس آن به مدت 12 ساعت در فریزر قرار می‌دهیم.

برای اینکه گوشت از سیخ نریزد، حتماً گوشت را نیمه منجمد در چرخ گوشت بگذارید.

از پیاز سفید برای ترکیب استفاده می‌کنیم. چراکه آب کم دارد و خشک است و کباب لذیذی به شما می‌دهد. آب پیاز رنده شده را هم کاملاً با توری می‌گیریم و پیازها را در ظرف جداگانه ای با نمک و فلفل و همچنین زعفران دم کرده ترکیب می‌کنیم. این کار باعث می‌شود که رنگ پیاز به تیرگی نرود. میزان پیاز لازم برای هر کیلوگرم گوشت 400 گرم تفاله آب گرفته پیاز است.

پیاز را به گوشت اضافه می‌کنیم و دو بار با دنده ریز چرخ می‌کنیم.

 ترکیب را حسابی ورز می‌دهیم تا گوشت چسپندگی لازم را پیدا کند. حالا نوبت گذاشتن این ترکیب در کباب زن دستی است.

طرز استفاده از کباب زن دستی مدل آیریک

انواع کباب زن دستی در نوینگر آیریک
انواع کباب زن دستی در نوینگر آیریک

حتماً تا حالا شما پروسه سیخ کردن کباب های کوبیده را دیده‌اید. این پروسه نیاز به مهارت دارد. البته اگر در پروسه درست کردن گوشت کباب کوبیده از پیاز به نسبت کافی استفاده نکرده باشید، ممکن است سیخ کردن کباب‌ها سخت تر باشد.

سیخ کردن کوبیده با استفاده از کباب زن آیریک بسیار ساده است و در پایان می‌توانید به راحتی کباب های خوش فرم و زیبایی را با این کباب زن استیل دست کنید. اهرم آن به صورت انبردستی است و عملاً فشار کمی برای پروسه سیخ کردن باید متحمل شوید.

100 گرم گوشت را جدا وزن می‌کنیم و یک کیسه پلاستیک را روی محل سیخ زدن کباب کوبیده قرار می‌دهیم. گوشت را به همراه سیخ در آن قرار می‌دهیم. سپس با دسته و اهرمی دستگاه کباب زن آیریک محکم آن را می‌فشاریم.

ممکن است اگر از ترازو استفاده نکرده باشید و بیش از 100 گرم گوشت بردارید، کمی از گوشت از کناره‌ها بیرون بزند. به سادگی می‌توانید با استفاده از پلاستیک فریزر آن را جمع کرده و برای سیخ بعدی استفاده کنید.

اگر از دستکش پلاستیکی در پروسه کباب زدن می‌توانید دستتان را چرب و یا با آن گرم خیس کنید.

تمیز کردن کباب زن آیزیک نیز هیچ کاری ندارد. این کباب زن استیل را به راحتی بعد از کار می‌توانید با آب گرم و مایع ظرفشویی شسته و خشک کنید.

سیخ کردن در کباب زن آیتک

البته دستگاه کباب زن فلزی را می‌توانید در دو سایز سفارش دهید؛ 100 گرمی و 70 گرمی. با ابعاد مناسبی که دارد می‌توانید آن را در هر جایی، در خانه و یا آشپزخانه صنعتی استفاده کنید.

پروسه کار و سیخ زدن در کباب زن آیتک و کباب زن آیریک تفاوت زیادی ندارد. در اینجا هم شما باید از پلاستیک استفاده کنید.

در این دستگاه نیز اهرمی را فشار داده و سیخ های کباب خوش فرم را تحویل بگیرید.

استفاده از کباب گیر فلزی این مزیت را دارد که سرعت کار را در منزل و آشپزخانه صنعتی بسیار بالا می‌برد. همچنین استفاده از این دستگاه بسیار بهداشتی تر است.

سیخ کردن با کباب زن پانیک

نمونه دیگر از کباب زن فلزی است. با این دستگاه سیخ‌های کوبیده 150 گرمی را می‌توانید درست کنید. این دستگاه از جنس آلومینیوم و چدن است. روش سیخ کردن در آن نیز تفاوت زیادی با کباب زن آیتک و آیریک ندارد. پلاستیک روی محل سیخ کردن و گذاشتن سیخ و گوشت با همدیگر و در نهایت فشار.

طرز استفاده از کباب زن دستی مدل آبی

راحت ترین و بهترین دستگاه کباب زن در بین کباب زن های نوینگر آیریک همین مدل است. برای استفاده از این کباب زن نیازی به پلاستیک ندارید چرا که در محل کباب زدن از تفلن استفاده شده است.

پروسه سیخ زدن در کباب زن آبی اینگونه است:

  • سیخ را در محل سیخ زدن قرار می‌دهید.
  • درب را محکم می‌بندید و با پیچ کاملاً آن را محکم می‌کنید.
  • کمی آب داغ را در مخزن آب می‌ریزیم.
  • 100 گرم گوشت را در مخزن بالایی می‌دهید.
  • با اهرم بالایی گوشت را فشار می‌دهیم.
  • سیخ‌های خوش فرم را تحویل می‌گیریم.

 آب گرم موجب افزایش چسپندگی گوشت به سیخ خواهد شد. به همین دلیل است که  این نوع کباب زن  دستی را آبی  می‌گویند.

 مشخصات هر یک از کباب زن های دستی محصول شرکت نوینگر آیریک

 کباب زن آبیکباب زن آیریککباب زن آیتککباب زن پانیک
ابعاد (سانتی‌متر)15×15×3711×26×2910×30×2910×16×26
جنسآلومینیومآلومینیوم دایکاست شدهآلومینیومآلومینیوم
وزن (گرم)2000110013001500
گوشت روی سیخ (گرم)100 تا 12070 تا 10070 تا 100120 تا 150
تفلونداردنداردنداردندارد
مخزن گوشتداردنداردنداردندارد
روش سیخ زدنپرسی در مخزنگازانبریپرسیفشاری

 حالا می‌توانید سیخ های کباب خود را با استفاده از منقل در دورهمی‌های بیرون شهر و یا کباب پز ایستاده بدون دود در منزل درست کنید. این دو محصول را هم می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین نوینگر خریداری کنید.  

یک نظر

  • عسگر گفت:

    مقاله خوب و کاملی بود

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سوالی ندارید؟